22 Kasım 2013 Cuma

tavuklu nohutlu pilav




Malzemeler:
  • 2 su bardağı pirinç
  • 1 adet tavuk budu (haşlanmış)
  • 1 su bardağı nohut (haşlanmış)
  • 3.5 su bardağı  tavuk suyu
  • 2 çorba kaşığı sıvı yağ 
  • 2 tatlı  kaşığı tereyağı 
  • 1 çay kaşığı şeker
  • tuz
  • karabiber 
Yapılışı:


Tencereye sıvı yağ ve tereyağı alınarak yıkanmış ve süzülmüş pirinç kavrulur. Daha sonra üzerine tavuk suyu, tuz ve şeker eklenerek kısık ateşte pişirilir. En son pişmesine yakın haşlanıp küçük parçalara ayrılmış tavuk eti ve haşlanmış nohut eklenerek karıştırılır. Ocağın altı kapatılarak demlenmeye bırakılır.
(Not: Pirincinizin cinsine göre su miktarını arttırmanız gerekebilir.)




Diğer pilav tariflerime buradan ulaşabilirsiniz.

5 yorum:

  1. çok severim ama bir de doğal,hormonsuz tavuk bulabilsem,bizimkiler de nohut sevse :)bu güzel lezzetten mahrumum :(ellerinize sağlık,her mahrumiyette böyle olsun değil mi?,elhamdulillah,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. hoş geldiniz bloğuma. teşekkür ederim güzel yorumunuz için. haklısınız doğal birşey bulmak çok zor artık...sevgiler

    YanıtlaSil
  3. çiğdemciğim gün getikçe bloguna daha güzel tarifler ekliyorsun en beğendiğim yönü ise hesaplı malzemelerle ve fazla harcama yapmadan yazdığın tarifler hergün yenisini sabırsızlıkla bekliyorum..
    seninle yemek yapmayı çok sevdim...hergün yeni ,denenmiş,lezzetli ve her bütçeye uygun tarifler yazmanı rica ediyorum...
    şimdiden teşekkürler ve ellerine sağlık....:)

    YanıtlaSil
  4. çiğdemciğim mantı çorba tarifini yazar mısın.....

    YanıtlaSil
  5. çok teşekkür ederim :) yemek yapmayı sevdirebiliyorsam ne mutlu bana.
    bende böyle güzel yorumlar aldıkça mutlu oluyorum ve blogumda tariflerimi daha bir keyifle paylaşıyorum.
    blogumu sevdiğim için her gün tarif paylaşmaya özen gösteriyorum ve bundan keyif alıyorum...ama bazen maalesef günlük hayatın koşuşturmaları buna engel olabiliyor.
    seninde dediğin gibi tariflerimin hesaplı ve özellikle de sağlığa uygun olmasına dikkat ediyorum.
    ilgin ve bloguma desteğin için tekrar teşekkür ederim:)
    mantı çorba tarifide inşallah önümüzdeki günlerde yapabilirsem mutlaka paylaşırım...sevgiler:)

    YanıtlaSil