28 Kasım 2013 Perşembe

ıspanaklı tavuk sarma


Malzemeler:

İç Harcı İçin:
  • 4 adet tavuk bonfile
  • 1 soğan
  • 1 diş sarımsak
  • 1 kırmızı dolmalık biber
  • 1 su bardağı ıspanak (kıyılmış)
  • 1 çay kaşığı şeker
  • tuz
  • karabiber
  • kırmızı toz biber
  • 1 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 50 gr. kaşar peyniri rendesi
Terbiye İçin:
  • 3 çorba kaşığı yoğurt (süzme yoğurt kullandım)
  • 3 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 diş sarımsak
  • tuz
  • karabiber
  • kekik
Sosu İçin:
  • 2 domates rendesi
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 2 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı su
Üstüne:
  • tereyağı
Yapılışı:


Terbiye için gerekli olan malzemeler bir kasede karıştırılır ve tavuk etleri bütün halde bu sosta 1 saat bekletilir. Bu arada içi  hazırlanır. Sıvı yağ ile önce soğan kavrulur. Daha sonra sırasıyla kıyılmış kırmızı dolmalık biber, sarımsak, ıspanak, tuz, şeker ve baharatlar ilave edilir. Ocaktan alındıktan sonra kaşar peyniri rendesi eklenir. Bütün haldeki tavuk etlerinin üzerine ıspanaklı iç konularak rulo sarılır ve üstlerine birer kürdan batırılır. Tencereye yerleştirilir. Bir kasede domates rendesi, biber salçası, sıvı yağ ve su karıştırılarak tavukların üzerine gezdirilir.  Her bir tavuğun üstüne birer çay kaşığı tereyağı konulur. Kapağı kapatılarak ocakta pişirilir.







           
Diğer tavuk yemekleri tariflerime buradan ulaşabilirsiniz.

4 yorum:

  1. Tavuk sarma çoğu yerde rastlıyorum ama sizinki çok değişik. Hele domates sosuyla çok da güzel gözüküyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim İlhan Bey. tavuk sarma uzun zamandır yapmak istiyordum. evdeki malzemelerle kendiliğinden bu tarif çıktı .. ben çok beğendim ve paylaşmak istedim.

    YanıtlaSil
  3. elllerıne sağlık canım

    YanıtlaSil